Klantenservice
Ons groene supportteam staat altijd klaar om je te helpen – of het nu gaat om vragen over je bestelling, verzorgingstips voor je plant of advies bij het kiezen van de juiste groene huisgenoot.
Bestel- en Verzendbeleid
De meeste kamerplantbestellingen worden binnen 1 tot 3 werkdagen bezorgd in Nederland, afhankelijk van de gekozen webshop en het moment van bestellen.
Je ontvangt na verzending altijd een track & trace-nummer waarmee je je pakket kunt volgen.
Een account aanmaken op onze kamerplanten webshop is eenvoudig. Klik rechtsboven op de pagina op ‘Mijn Account’ of ‘Registreren’.
Vul je naam, e-mailadres en een wachtwoord in en bevestig je registratie.
Je ontvangt direct toegang tot je account en kunt meteen inloggen om je bestelling te plaatsen, je gegevens te beheren of je bestelstatus te volgen.
Je kunt je verzendadres tijdens het bestelproces zelf aanpassen voordat je de bestelling definitief maakt.
Heb je een bestelling geplaatst met een verkeerd adres? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice waarbij de kans bestaat dat het adres nog gewijzigd kan worden.
Na verzending is het vaak niet meer mogelijk om het adres te veranderen, dus wees er tijdig bij.
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een e-mail met een track & trace-link waarmee je de status en bezorging van je pakket kunt volgen.
Je kunt deze link gebruiken om te zien waar je bestelling zich bevindt en wanneer deze wordt geleverd.
Updates verschijnen na verzending; het kan soms tot 48 uur duren voordat de eerste locatie-informatie zichtbaar is in de track & trace.
Je vindt bestelgegevens en status ook in je account onder ‘Bestellingen’, als je bent ingelogd.
Of je bestelling in één pakket wordt geleverd, hangt af van het aantal en de grootte van je gekozen kamerplanten.
Kleine bestellingen of planten die uit dezelfde kwekerij komen, worden meestal samen veilig verpakt en in één pakket verzonden.
Bij grotere bestellingen of als de planten uit verschillende kassen of leveranciers komen, kan het zijn dat je meerdere pakketten ontvangt.
Alle planten worden altijd zorgvuldig verpakt in speciale, beschermende plantenverpakkingen om beschadigingen tijdens transport te voorkomen.
Retour- en Ruilbeleid
Kamerplanten vallen onder bederfelijke waren, waardoor het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen op retouren meestal niet geldt. Dit betekent dat planten niet zomaar kunnen worden geretourneerd.
Als je plant beschadigd, verkeerd geleverd of in slechte staat aankomt, neem binnen 24 uur contact met ons op met foto’s van de plant en verpakking, zodat we het probleem kunnen beoordelen en een passende oplossing kunnen bieden, zoals vervanging of terugbetaling.
Accessoires zoals potten of plantenstandaarden kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd, mits ongebruikt en in originele staat verpakt.
Retourkosten zijn voor eigen rekening en het risico van beschadiging tijdens retourzending ligt bij de klant.
Voor vragen over het retourproces kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. We helpen graag verder.
Als je een ander artikel hebt ontvangen dan besteld, dan is dat een misser die we snel willen oplossen.
Neem binnen 2 weken na ontdekking onmiddellijk contact op met onze klantenservice, liefst binnen 24 tot 48 uur, en stuur foto’s van het ontvangen product en je bestelgegevens mee.
Wij zijn wettelijk verplicht dit kosteloos op te lossen door het juiste product te leveren of een passende andere oplossing te bieden zonder dat dit jou extra kosten oplevert.
Wacht niet te lang met melden, want de wettelijke termijn om dit te doen is maximaal 2 maanden na ontdekking dat het verkeerde product is geleverd.
De klantenservice begeleidt je in het retourneren van het verkeerde artikel en zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk het juiste product ontvangt.
Mocht je plant of artikel beschadigd zijn aangekomen, dan verzoeken we je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice, bij voorkeur binnen 24 uur na ontvangst.
Maak duidelijke foto’s van de schade en bewaar de originele verpakking om het probleem te kunnen aantonen.
Volgens de Nederlandse consumentenwetgeving heb je recht op een kosteloze oplossing zoals reparatie, vervanging of terugbetaling wanneer het product beschadigd is aangekomen.
De klantenservice zal je begeleiden bij het retourproces en zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk een passende oplossing krijgt.
Wacht niet te lang met melden, want klachten over beschadigingen moeten binnen een redelijke termijn, meestal binnen 2 weken na ontdekking, worden ingediend.
Voor klantenondersteuning kun je een e-mail sturen naar klantenservice@plantenbron.nl. Ook kun je het contactformulier invullen dat hieronder op de pagina staat. Ons team staat klaar om je zo snel mogelijk te helpen met al je vragen en opmerkingen.
Als je merkt dat je een verkeerd verzendadres hebt ingevuld, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice om te proberen het adres te veranderen, bij voorkeur nog voordat de bestelling is verzonden.
Als de bestelling al is verzonden, is het lastiger om het adres aan te passen, maar sommige vervoerders bieden een service voor adreswijziging of omleiding van het pakket, vaak tegen extra kosten.
Handel snel: hoe eerder je de fout meldt, hoe groter de kans dat het probleem kan worden opgelost voordat het pakket wordt afgeleverd of teruggestuurd.
Controleer daarnaast altijd goed je adresgegevens bij het plaatsen van een bestelling om fouten te voorkomen.
In sommige gevallen kan het nodig zijn om het pakket te laten terugsturen en opnieuw te bestellen met het correcte adres; kosten voor herverzending kunnen voor rekening van de klant zijn als het adres verkeerd is ingevuld door de klant zelf.
